Skip to content

DESIGNER

VIOLA
PISENTI

“Playful phrases that make you smile and give freedom”

After an exciting work journey in the artistic field, Viola Pisenti started to dedicate herself to the art of jewelery alongside a great teacher: Lia di Gregorio. It was in 2000 that she discovered her true passion and learned the technique to make her creations.

In 2008 she decided to embark on her own adventure and give light to her personal taste: she founds “Les Jeux Des Dames”, a brand that made itself loved and known right away for a line of medals with letters and numbers that immediately became a must have.

A tireless reader and daydreamer, Viola collects all the phrases that strike her in a notebook, building a huge archive that is enriched every day. After her medals she then creates the first bracelets with light and playful phrases that make you smile and give freedom.

A pioneering collection, whose trend has been an inspiration for other brands.

All her jewels are produced in Italy with the help of craftsmen, mostly using gilded silver and brass with semi-precious stones, but also experimenting with alternative materials.

Dopo un entusiasmante percorso di formazione e lavoro nel mondo dell’arte, Viola Pisenti si dedica all’arte del gioiello al fianco di una grande maestra: Lia di Gregorio. Era il 2000 ed è lì che scopre la sua vera passione e impara la tecnica per realizzare le sue creazioni.

Nel 2008 decide di intraprendere una propria avventura e dare luce al suo gusto personale: finda “Les Jeux Des Dames”, un brand che si fa amare e conoscere fin da subito per una linea di medaglie con lettere e numeri che diventa un must have da collezione.

Instancabile lettrice e sognatrice ad occhi aperti, Viola raccoglie in un quaderno le frasi che la colpiscono, costruendo un enorme archivio che ogni giorno si arricchisce. Dopo le medaglie crea così i primi bracciali con le scritte e frasi leggere e giocose che fanno sorridere e regalano libertà.

Una collezione pionieristica, il cui filone è stato di ispirazione per altri brand.

Tutti i suoi gioielli sono prodotti in Italia con l’ausilio di artigiani, utilizzando per lo più argento dorato e ottone con pietre dure, ma sperimentando anche materiali alternativi.

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

Cart
Back To Top
×