Skip to content

DESIGNER

RAPTUS
AND ROSE

“An experience of well-being, comfort and beauty”

Raptus and Rose was born in 2011 from a “creative raptus” of Silvia Bisconti, fashion designer and fabrics lover.

The project take life from her passion for unique and valuable garments, created by sartorial realities of world excellence and which lead her to carry out her research in India, Morocco, Turkey and of course in Italy.

Their atelier is based in Belluno, where women can go to design their perfect dress, which at the same time tells a bigger story. In the atelier there are also all the garments that Silvia managed to create during her travels: they are msotly unique pieces, made with the ancient tailoring techniques of each place from prints to finishes.

Each garment from Raptus and Rose collection is meticulously crafted to give an experience of well-being, comfort and beauty, and above all to make both manufacturing and wearing experience more sustainable.

Raptus and Rose nasce nel 2011 da un “raptus creativo” di Silvia Bisconti, fashion designer e amante dei tessuti.

Il progetto nasce dalla sua passione per i capi unici e di pregio, creati da realtà sartoriali dell’eccellenza mondiale e che la portano a svolgere la sua ricerca in India, in Marocco, in Turchia, e ovviamente nella stessa Italia.

Il suo atelier si trova a Belluno, dove le donne possono recarsi a costruire un abito perfetto per loro, ma che allo stesso tempo racconti una storia più grande. Nell’atelier sono presenti anche i capi che Silvia è riuscita a far realizzare durante i suoi viaggi: spesso si tratta di pezzi unici, realizzati per lo più con le antiche tecniche sartoriali di ciascun luogo dalle stampe alle rifiniture.

Ogni capo di Raptus and Rose è realizzato con meticolosità per regalare un’esperienza di benessere, di comfort e di bellezza, e soprattutto per rendere sia l’esperienza della realizzazione sia quella del vestire più sostenibile.

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

Cart
Back To Top
×