Skip to content

DESIGNER

ORRIS
LONDON

“It reimagines the traditional glasses chain for modern life”

Orris London was founded by Tara Shen in 2018 with the aim to create beautiful, everyday accessories for modern living, work and travel.

It is a London-based brand offering luxurious, handmade chains and necklaces, upon which to hang your favourite spectacles or sunglasses.

Sustainability is at the core of the brand: designed in their London studio, each chain link is individually laser cut, shaped and hand-polished, with pieces taking up to seven days to finish.

Long-lasting design and ‘buy better, buy less’ are mantras the brand live and work by, which is why they have made each glasses chain to last long.

You can choose from more than 30 shades, from neutral hues of classic tortoiseshell and Mother of Pearl to limited-run, candy colours released every season, think lavender, opal and cornflower blue.

They are lightweight, durable, hypoallergenic and have a silk-like touch: the brand reimagines the traditional glasses chain for modern life.

Orris London è stata fondato da Tara Shen nel 2018 con l’obiettivo di creare bellissimi accessori per tutti i giorni, per la quotidianità a lavoro e il viaggiare.

È un marchio con sede a Londra che offre lussuose catene e collane fatte a mano, su cui appendere i tuoi occhiali o occhiali da sole preferiti.

La sostenibilità è al centro del marchio: progettata nel loro studio londinese, ogni maglia della catena è tagliata al laser, sagomata e lucidata a mano individualmente, con pezzi che impiegano fino a sette giorni per essere terminati.

Il design di lunga durata e il “compra meglio, compra meno” sono i mantra con cui il marchio vive e lavora, motivo per cui hanno fatto sì che ogni catena duri a lungo.

Si può scegliere tra più di 30 tonalità, dai toni neutri del classico guscio di tartaruga e della madreperla a colori pastello a tiratura limitata rilasciati ogni stagione, come la lavanda e il blu fiordaliso.

Sono leggeri, resistenti, ipoallergenici e hanno un tocco simile alla seta: il marchio reinventa la tradizionale catena di occhiali per la vita moderna.

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

Cart
Back To Top
×