Skip to content

DESIGNER

MJ WATSON

“The aim is to create a lasting product for everyday life”

MJW was born in 2015 from Maria Grazia and her two daughters Lorenza and Veronica, both designers.

After working in knitwear field for more than 30 years Maria decided to build her own brand, based on refined yarns and working alongside expertise italian manufacturer.

The aim is to create a lasting product for everyday life: simple but refined, with the highest quality and everlasting.

The label believes in an ethic way to work inside the fashion field: it uses mostly recycled yarns and only natural fibres assuring the highest quality and all the bottons are in a biodegradable material made from a palm tree nut.

Each piece is produced and quality checked in their factory, trying to minimize the transportation and assuring the best working conditions, and they also personally wash each piece, giving them the softness and the perfume carachteristic of the brand.

MJW nasce nel 2015 da Maria Grazia e dalle sue due figlie Lorenza e Veronica, entrambe designers.

Dopo aver lavorato nel campo della maglieria per più di 30 anni, Maria decide di costruire il proprio marchio, basato su filati raffinati e lavorando a fianco dell’esperienza di un produttore italiano.

L’obiettivo è quello di creare un prodotto duraturo per la vita di tutti i giorni: semplice ma raffinato, di altissima qualità ed eterno.

MJW crede in un modo etico di lavorare all’interno della moda: usa per lo più filati riciclati e solo fibre naturali garantendo la massima qualità, inoltre tutti i bottoni sono in un materiale biodegradabile ricavato dalle noci di una palma.

Ogni capo viene prodotto e controllato nella loro fabbrica, cercando di ridurre al minimo il trasporto e assicurando le migliori condizioni di lavoro, inoltre lavano personalmente ogni pezzo, donando loro la morbidezza e il profumo caratteristici del marchio.

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

Cart
Back To Top
×