Skip to content

DESIGNER

MINÄ
PERHONEN

“A joy in both creation and utilization”

The brand was founded in 1995 by designer Akira Minagawa, who wrote “a brand that will last at least a hundred years” on a paper, conceiving an activity that will transcend generations and perpetuate.

This way the brand’s staff always engage in the activities with a vision with the next one hundred years in mind, thinking about what they can do for the future through design.

The brand name “minä” means “I” and “perhonen” means “butterfly” in Finnish, because of the founder’s sympathy for lifestyle and culture in Finland.

During the creation process, the brand values ideas and ingenuities birthed from the individuality of those involved, as well as handcraft: Minä Perhonen aspire to bring joy in both creation and utilization.

Material design with a focus on original textile production is the foundation of Minä Perhonen’s way of making things.

By valuing texture, movement, and nuance of the textile when worn as a garment the brand has created high quality materials that make the most out of craftmanship, with a focus on natural materials.

By wearing their designs, the brand hope everyone becomes “her or himself” and truly feel like the person she or he is.

Il marchio fu fondato nel 1995 dal designer Akira Minagawa, che scrisse “un marchio che durerà almeno cento anni”, concependo un’attività che trascenderà le generazioni e si perpetuerà.

In questo modo lo staff si impegna sempre nelle sue attività con una visione che tiene conto dei prossimi cento anni, pensando a cosa si possa fare per il futuro attraverso il design.

Il nome del marchio “minä” significa “io” e “perhonen” significa “farfalla” in finlandese, per la simpatia del fondatore verso lo stile di vita e la cultura in Finlandia.

Durante il processo di creazione, il marchio valorizza le idee e le ingenuità nate dall’individualità delle persone coinvolte, così come l’artigianato: Minä Perhonen aspira a portare gioia sia nella creazione che nell’utilizzo.

Il design dei materiali con un focus sulla produzione tessile originale è il fondamento del modo di fare le cose di Minä Perhonen.

Valorizzando la trama, il movimento e la sfumatura del tessuto quando indossato come indumento, il marchio ha creato materiali di alta qualità che sfruttano al massimo l’artigianato, con particolare attenzione ai materiali naturali.

Indossando i loro modelli, il marchio spera che tutti diventino “se stessi” e si sentano veramente la persona che sono.

SUBSCRIBE TO OUR NEWSLETTER

Cart
Back To Top
×