MEO FUSCIUNI

“I think that every man has a path and we have decided to tell about it through the scents”

Meo Fusciuni is an Italian independent brand born in 2010, where the planning got boundaries in research of olfactory memory, yesterday nomad traveling, today in poetry, tomorrow mysticism.

Born from the definition of artistic perfume as olfactory memory, Meo Fusciuni blend fragrances that recall moments of life lived, in a unique and exciting collection, the olfactory vision of a modern and nomad artist.

Meo Fusciuni is odorous liquid and matter that contains it, the poetic language that tells it is contained in a fragrance, a journey that lasts a lifetime.

“The poetic pyramid, followed by the olfactory one. This is my belief, smell before perfume, poetry before molecules.
For me creating is an art, is a way to revive the emotions and sensations experienced, so do not create merely perfumes to wear, but they have to be a means to identify an artistic expression”

Meo Fusciuni è un brand Italiano indipendente nato nel 2010, dove la progettualità ha confini nella ricerca della memoria olfattiva: ieri nel viaggio nomade, oggi nella poesia, domani nella mistica.

Nato dalla definizione artistica di profumo come memoria olfattiva, Meo Fusciuni mescola fragranze che rimandano a momenti di vita vissuta attraverso gli odori, in una collezione emozionante e unica, la visione olfattiva di un artista nomade e moderno.

Meo Fusciuni è liquido odoroso e materia che lo contiene, il linguaggio poetico che lo racconta è racchiuso in un profumo, in un viaggio che dura una vita. 

“Prima la piramide poetica, poi quella olfattiva, è questo il mio pensiero, l’odore prima del profumo, la poesia prima della molecola.  Per me creare è un’arte, è un modo per riproporre emozioni e sensazioni vissute,  in modo che non ne nascano solo dei profumi da indossare, ma siano un mezzo per identificare un’espressione artistica”