JÉRÔME DREYFUSS

“A bag is not just a mere accessory: it is a key component of a woman’s appeal and sensuality”

Jérôme Dreyfuss founded his brand in 2002 when he turned his attention to leather goods and he decided to make soft, lightweight and practical bags “that could hold anything from a baby bottle to a flashlight”. In his mind, a bag is not just a mere accessory: it is a key component of a woman’s appeal and sensuality.

Everything started with the launch of his debut accessories collection Roots de Luxe that was an instant hit with Parisian women: the main desire was to create simple yet elegant pieces from the finest leather and top-grade materials.

Luxury is now more authentic, carefree and accessible, less contrived and austere, in fact true luxury is all about being free to express your own personal style.

Jérôme Dreyfuss ha fondato il suo marchio nel 2002 quando ha rivolto la sua attenzione alla pelletteria e ha deciso di realizzare borse morbide, leggere e pratiche “che potessero contenere qualsiasi cosa, da un biberon a una torcia elettrica”. Nella sua mente, una borsa non è solo un semplice accessorio: è una componente chiave del fascino e della sensualità di una donna.

Tutto è iniziato con il lancio della sua collezione di accessori di debutto Roots de Luxe che ha avuto un successo immediato tra le donne parigine: il desiderio principale era quello di creare pezzi semplici ma eleganti con le migliori pelli e materiali di prima scelta.

Il lusso ora è più spensierato ed accessibile, meno artificioso e austero, infatti il vero lusso consiste nell’essere liberi di esprimere il proprio stile.