ANTIPAST

“Each embroidery is part of a story”

Antipast was created in 1991 by textile designers Junko Jinushi and Kyoko Kato.

The Japanese brand became famous for the variety of his collection of socks, of every yarn and every pattern, from which a clothing line took life, being able to combine the Asian style – the conceptual lines typical of Japanese fashion – and the elegant and sophisticated knitwear of Europe.

They are mixed tricot, patchwork of mixed fabrics, each stitch tells a fantasy story, each embroidery is part of a story and it is this continuous narrative that fascinates so much.

With reference to the popular Italian appetizer that sets the anticipation for the meal to come, Antipast also reflects the two Japanese designers desire to carry the fashion world forward.

Antipast è stato creato nel 1991 dai designer Junko Jinushi e Kyoko Kato.

Il marchio Giapponese è diventato famoso per la varietà della sua collezione di calze, di ogni filato e di ogni fantasia, da cui ha preso vita una linea di abbigliamento, riuscendo a coniugare lo stile Asiatico – le linee concettuali tipiche della moda Giapponese – e la maglieria elegante e sofisticata d’Europa.

Sono tricot misti, patchwork di tessuti misti, ogni punto racconta una storia di fantasia, ogni ricamo fa parte di una storia ed è questo continuo racconto che affascina tanto.

Con riferimento al popolare aperitivo Italiano che anticipa il pasto che verrà, Antipast riflette anche il desiderio dei due designer Giapponesi di portare avanti il mondo della moda.