MANAMIS

ALEKSANDR MANAMIS

“Letting the wearer make final decision”

Aleksandr Manamis is a Copenhagen-based brand which aims to remain anonymous, not disclosing whether the name belongs to the designer or is just a generalist homage.

The moody, gender-neutral basics are crafted with the utmost care and quality, resulting in layerable garments that easily flow into an existing wardrobe.

In Manamis’ garments texture becomes all the more important since color is used sparingly: all fibers are natural, sweaters and cardigans light enough to layer under a jacket come in a wool/cashmere blend or in wool/cotton double layer jersey. A custom jacquard weave adds a touch of extravagance to Manamis’s otherwise quiet work.

Along with the craftsmanship quality and eye-catching silhouette, the brand signature feature is letting the wearer make final decision on how the garment will look like.

Aleksandr Manamis focal point is a Person, reshaping the reality around and radiating confidence to do it.

Aleksandr Manamis è un brand con sede a Copenhagen che mira a rimanere anonimo, non rivelando se il nome appartenga al designer o sia solo un omaggio.

Le basi neutre sono realizzate con la massima cura e qualità, dando vita a capi sovrapponibili che confluiscono facilmente in un guardaroba esistente.

Nei capi di Manamis la texture è molto importante in quanto il colore è usato con parsimonia: tutte le fibre sono naturali, maglioni e cardigan abbastanza leggeri da poter essere sovrapposti sotto una giacca sono in misto lana/cashmere o in jersey doppio strato lana/cotone. Una trama jacquard personalizzata aggiunge un tocco di stravaganza al lavoro altrimenti tranquillo di Manamis.

Insieme alla qualità artigianale e alla silhouette accattivante, la caratteristica distintiva del marchio è lasciare che chi lo indossa prenda la decisione finale su come sarà il capo.

Il punto focale di Aleksandr Manamis è una persona, che rimodella la realtà intorno e irradia fiducia per farlo.